Tuesday, June 14, 2011

Strawberry Jam - Erdbeermarmelade

Wir sind ja kürzlich unverhofft an einem Erdbeerfeld vorbeigekommen und haben fast 6 kg Beeren gepflückt. Nach Erdbeertorte und Erdbeerjoghurt habe ich nun auch Erdbeermarmelade gemacht. Ich habe HIER ja schon gesagt, dass ich das schöne Glas für selbstgemachte Marmelade verwenden werde. Natürlich habe ich mehr Gläser eingekocht, nicht nur das eine.
We recently passed unexpectedly a strawberry field and have picked almost 13 pounds berries. After strawberry pie and strawberry yogurt I have now also made strawberry jam. HERE I already said that I will use the nice jar for homemade jam. Of course I made much more glasses of jam not just the one.

4 comments:

  1. Strawberry yogurt and strawberry jam? Yummy! I love fresh strawberries and home made jam!

    ReplyDelete
  2. Oh ja, Erdbeermarmelade .............. hab ich auch schon 2 mal gekocht :O))) Davon kann man nie genug Vorrat haben!

    Ich wünsch Dir einen schönen Tag!
    ♥ Liebe Grüße Claudia ♥

    ReplyDelete
  3. Really nice blog, so much beautiful..

    ReplyDelete

Thank you for your comment! I read them all and I visit your blog asap and comment back!