Friday, April 6, 2012

Skype

Wie ihr vielleicht schon wisst, sträube ich mich meist gegen Neuerungen, obwohl sie dann eh gut sind. So habe ich mich auch jahrelang gegen Skype gesträubt. Dabei ist es so lustig. Mein Mann hat es dann kurzerhand auf meinem PC installiert oder in die Gänge gebracht, weil er es firmenintern (so was ähnliches wie Skype) auch nutzt. Zuerst haben wir zu Hause geskypt (sagt man das so?), ich am PC und er am Laptop. Hihi! Und dann habe ich gleich mal meinen Bruder (lebt 200 km entfernt) samt Schwägerin (die mich seit Jahren bekniet, das einzurichten) angerufen. Jetzt müssen wir noch die Omi (auch 200 km weit weg) vor die Kamera bekommen.
Wenn mein Mann auf Dienstreise ist, ist es auch schön, ihn am Abend, wenn er im Hotelzimmer ist, zu sehen und mit ihm zu plaudern. Die Kleine sagt ihm ‚Gute Nacht’ und zeigt ihm noch Bilder oder Bastelarbeiten. Ach ja, und das ganze ist natürlich gratis!
As you may already know, I buck against innovation, although they are good then anyway. I was against Skype for years but it's so funny. My husband has installed it on my PC then without further ado because he uses it internally in his company (something similar like Skype) as well. First, we have skyping at home, I am at the PC and he on his laptop. Hehe! And then I called my brother (who lives 125 miles away), together with his wife (who begged me for years to install this). Now we have to get granny (lives also 125 miles away) in front of the camera.
If my husband is away on a business trip, it's also nice to see him in the evening when he is in the hotel room and chat with him. The little girl says ‚good night’ and shows him some pictures or crafts. Oh, and the whole thing is for free!

4 comments:

  1. Skype is such a life saver for my long distance relationship! I have it on my laptop and on my tablet and even my phone!

    ReplyDelete
  2. Oh, ich mag diese Form der Technik. Für uns ist es die Möglichkeit zu gutem Kontakt zur Familie meines Mannes. Die Oma kann so auch ihre Enkelkinder sehen :)
    Alles Liebe und viel Freude! maria

    ReplyDelete
  3. I too have Skype on my laptop, my son installed it. But I have never used it... I'm not crazy about all new things, I don't always seem to understand it. I prefer to read intricate knitting patterns ;-)
    Have a nice easter, greetings from rozemie

    ReplyDelete
  4. Holy Skype!! ha ha ha!

    Happy Easter Sunday!
    kisses

    ReplyDelete

Thank you for your comment! I read them all and I visit your blog asap and comment back!