Tuesday, May 15, 2012

Reading - Lesen

Was frau nicht alles einfällt, um nicht an die Nähmaschine zu müssen. Aber bei dem schönen Wetter halte ich es drinnen nicht aus. Für mich gibt's fast nichts schöneres als im Liegestuhl unter der Pergola zu schmökern.

The nice weather keeps me away from my sewing machine but I love to enjoy my garden. For me there's almost nothing better than lounging under the pergola to read a book.
Also das erstbeste Buch aus dem Regal geschnappt und zu lesen begonnen. Ich habe zwar bemerkt, dass es nicht das war, das ich wollte (gleich dick und groß), aber die Geschichte hat mich gleich gefangen genommen. Falls ihr es kennt, verratet mir nichts, ich bin erst in der Mitte.

So grabbing the first book from the shelf begun to read. Although I have noticed that it is not the one that I wanted to read (the same thickness and size) but the story has captured me immediately. If you know it, don’t tell me anything, I'm only in the middle.
The Forgotten Garden
Das Buch ist von der Gemeinde. Im Eingangsbereich des Rathauses stehen zwei vollgestopfte Bücherregale, wo jeder Bücher hinbringen und auch mitnehmen kann. Ohne Register und Listen oder Bücherkarte. Ich glaube sogar, sie (die Gemeinde) wären froh, wenn mehr Bücher mitgenommen würden als gebracht ;) Aber ich bringe dieses natürlich wieder zurück und noch ein paar mehr, die ich loswerden will (hihi). Hat jeder was davon.

The book is from the community. In the foyer of our City Hall are two overstuffed bookshelves, where everybody can bring books and take books away. Without registration and lists or library cards. I even think they (the community) would be happy if more books were taken than brought ;) But of course I will bring this one back again and a few more I want to get rid of (hehe). Profit for everyone.

5 comments:

  1. That's an awesome idea, enjoy your book!

    ReplyDelete
  2. Oh - da ist ja noch ein Stuhl frei! Darf ich mich dazu setzen?

    Liebe Grüße von Kirstin

    ReplyDelete
  3. Ein gemütliches Leseplätzchen hast Du da! und das Buch klingt spannend!
    Ich wünsch Dir einen schönen und fröhlichen Tag!
    ♥ Liebste Grüße Claudia ♥

    ReplyDelete
  4. what a great idea for books ! I don't like the library system. i can never finish reading a book in 3 weeks, and then I end up paying a fine for being too late. Your system is way better !

    ReplyDelete

Thank you for your comment! I read them all and I visit your blog asap and comment back!