Friday, August 5, 2011

Eco Dishwasher Tabs - Öko Spülmaschinen Tabs

Ich verwende biologisch abbaubare Waschmittel und Putzmittel und kürzlich fiel mir auf, dass ich in meinen Geschirrspüler, der jeden Tag läuft, immer noch irgendwas reinstecke. Als ich dann in unserem Drogeriemarkt etwas herumschaute, fand ich die Linie BIOCLEAN, die eigentlich alle Reinigungsmittel führt. Ich habe die (sehr günstigen) Geschirrspüler Tabs nun schon eine Woche getestet und die Reinigungsleistung entspricht absolut den hochpreisigen Produkten. Diese Produktlinie wird auch von animal.fair HIER empfohlen.
GO GREEN!
I use biodegradable detergents and cleaning products, but recently I noticed that I put somewhat in my dishwasher which runs every single day. When I looked around in our drugstore, I found the productline BIOCLEAN that actually offer anything of detergent. I tested the (pretty cheap) dishwasher tabs now for a week and the cleaning power is quite as good as the high-priced products.
This product is only available in Austria and Germany but I am sure there are comparable ecological products in your shopping center available.
GO GREEN!

2 comments:

  1. I always check for non-tested in animals & eco-products, but I've yet to find eco tabs for the dishwasher, will keep on looking!

    ReplyDelete
  2. Recht hast du...klasse Tipp...danke !
    Ganz liebe Grüße Yvonne

    ReplyDelete

Thank you for your comment! I read them all and I visit your blog asap and comment back!