Wednesday, September 28, 2011

Zucchini Mix Sweet-and-Sour

OK, DAS ist jetzt eins meiner Lieblingsrezepte. Schneller und leckerer geht's gar nicht. Ich habe aber immer noch eine Menge Zucchinis, zum Glück halten die sich so lange.
OK, now this is one of my favorite recipes. It’s quick and tasty. I still have a lot of zucchini, good that they keep very long.

Zucchini Mix Sweet-and-Sour

1 kg (2,2 lb) zucchini
2-3 onions
3 carrots
2 paprika peppers
3 teaspoon salt
1 teaspoon mustard seeds
½ teaspoon pepper corns
1 teaspoon curry powder
100 g (0,22 lb) sugar
some dried dill
some lemon juice
500 ml (16,91 oz or 2,11 cup) water
450 ml (15,22 oz or 1,9 cup) vinegar
200 ml (6,76 oz or 0,85 cup) apple juice

Put water, vinegar and apple juice in a large pot. Bring to a boil, add sugar and spices. Add chopped zucchini, carrots, onions and peppers, bring to a boil again. Fill the vegetable hot in jars and seal immediately.


I am joining these LINK PARTIES

3 comments:

  1. Lecker! Meine Tante macht das auch, daher kenne ich das Rezept :)

    ReplyDelete
  2. Oh, das klingt lecker! :O) Ich hab auch noch immer Zucchinis, das könnte ich auch mal probieren. Bisher hab ich die als Salat eingemacht. Gehobelt, dann Zwiebel und Pepperoni obendrauf, ein wenig Zucker und dem Einmachessig eingekocht. Das geht schnell und ist auch immer lecker.

    Ich wünsch Dir einen wunderschönen Tag!
    ♥ Liebste Grüße Claudia ♥

    ReplyDelete
  3. Sieht sehr appetitlich aus, deine Familie wird das zu schätzen wissen.
    LG Jutta

    ReplyDelete

Thank you for your comment! I read them all and I visit your blog asap and comment back!